pátek 3. února 2012

Scio testy

Dneska jsem absolvovala Scio testy - OSP základní. Mají na výběr z několika předmětů, ale na to se můžete mrknout zde www.scio.cz/nsz. Scio testy píšu z důvodu, že bych chtěla jít na ZČU do Plzně na ekonomickou fakultu a tam se jinak než přes scio testy nedostanete, protože fakulta nemá svoje přijímačky a právě scio testy je nahrazují. Na další škole v Praze pak na to jenom přihlížej, ale když máte percentil aspoň 50%, tak si můžete požádat o prominutí přijímacích zkoušek.

A teď už k těm testům. Jela jsem je psát do Teplic, protože to je nejblíž městu, kde bydlim. Testy OSP Z se zkládají ze tří částí: verbální, analitické a kvantitativní části. První dvě docela jdou, ale ta matika je strašná! Nesmíte používat tabulky a ani kalkulačku! a bez tý jsem já ztracená. 80% úloh z matiky jsem neudělala jenom kvůli tomu, že jsem neměla kalkulačky a prostě jsem to nevypočítala. No prostě a jednoduše....tyhle testy nedopadnou dobře. Naštěstí tam pojedu ještě 3.3. a 31.3., tak doufám, že už to pak bude lepší.

Tyhle testy stojí kolem 500 Kč a ty rozšířený myslim 700 Kč. Jsou i různé přípravné kurzy a cvičebnice, ale za to si taky musíte zaplatit a já si ty peníze bohužel netisknu =D. Na každou část je určitý časový limit. Na první je 25 minut, druhá má 30 minut a poslední je na 35 minut. Abych po pravdě řekla, tak jsem nestihla ani u jedný všechny úlohy, protože mi to přijde vážně málo ten čas na to. A ještě co stojí za zmínku je to, že za správnou odpověd se jeden bod přičítá, za žádnou odpověď je nula bodů a za špatnou odpověď se odečítá část bodu, takže tipovat si se moc nevyplatí. Když máte na výběr z pěti nebo ze čtyř odpovědí a vůbec netušíte, tak máte šanci 1 : 5, že se trefíte a to moc neni. Když už si chcete za každou cenu tipnout, tak jedině tehdy, když se rozhodujete mezi dvěmi odpovědi.

Doufám, že jsem vám aspoň trošku pomohla třeba při rozhodování jestli je psát nebo ne a kdybyste měli jakýkoliv dotaz, tak se klidně ptejte a já vám řeknu co a jak ;).

3 komentáře:

  1. u nas bolo vcera tak, ze svietilo slnko, ale dnes je zamracene a hrozne fuka :// takze je najlepsie zostat doma v teple :D

    OdpovědětVymazat
  2. za každý test se platí,že?
    no taky plánuju jít na nsz, právě v těch dvou termínech co tu píšeš, ale ani jeden z termínů mi nevyhovuje, ale půjdu na ně.
    kvantitativní část jsme braly 2 hodiny ve škole, podle těch testů co se dají koupit, tak je mám vytisklé, teď to jen zvládnout:) Třeba ti už tyhle testy vyšly:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj za každý test se platí zvlášť ;)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...