středa 13. června 2012

Dětství 20. a 21. století

Nápad na tenhle článek jsem dostala, když jsem se koukala na youtube na videa z filmu Discopříběh a konkrétně u tohohle =D.


Když jsem byla menší, tak jsem tenhle film nijak zvlášť ráda neměla a kort, když na to furt mamka koukala. To jsem vždycky kvetla =D. Teď, ale tenhle film miluju. Možná je to tím, že už tak trochu ''stárnu'' =D. Poslední dobou se mi začínají líbit tyhle starší filmy. No, teď ale k článku. Tak trochu jsem se zamyslela nad tím, jaké to dřív bylo, jaké bylo mé dětství v porovnání s dnešní dobou. Nejsem nijak stará, abych tu zase mohla o všem polemizovat (tuto zemi obývám od roku 1993) =D, ale určitě nějaké rozdíly i já mohu postřehnout.

Jsem ráda za to, že jsem mohla prožít to dětství, kdy jsem jako malá venku lítala a neseděla u počítače, neměla jsem žádné iPhony, notebooky, na počítač jsem vlezla jednou za uherský rok a ještě to bylo hodně, ale víte co? Bylo mi fajn i bez toho. Bylo mi dokonce líp bez všech těch věcí. Když vidím bráchu, kterému je teď 7 a od rána do večera kouká na televizi, na počítači je taky pořád a hraje hry, navíc když vezmu jeho slovník!? On je normálně v 7 letech sprostej a to jak se baví  s kamarádama ve škole...no to je taky síla. Nebo když jsem byla ještě na základce, tak jsem měla až i strach z deváťáků, že když jsem kolem nich procházela, tak jsem se na ně pomalu ani nekoukla =D a teď? I když jsem byla třeba ve třeťáku, tak mě s klidem nějaký děti z pátý třídy poslali do ******, víte kam =D. Prostě to nechápu. 

Je mi i docela líto těch dětí, které neměly tu možnost si to zažít. Prostě si na plno užívat dětství, lítat venku, jezdit na kole místo sedění doma u facebooku. Neříkám, že teď jsem jiná. Mobil mám přirostlý k ruce =D, na počítač chodím taky skoro každý den, ale to vše je až teď. Svoje dětství jsem měla nezkažené těmihle vymoženostmi a jsem za to ráda =). 

Je to jenom takový můj názor a pohled na věc, proto bych byla ráda, kdybyste mi třeba do komentářů napsali, jak to vidíte vy (starší i mladší) =).

1 komentář:

  1. ja som za svoj zivot samozrejme tiez postrehla zmeny (tuto zem obyvam od roku 1996). mozno som travievala trosku viac casu pri pocitaci ako ine deti v mojom veku v tom case, pretoze moja mama pre mna programovala hry a ja som to uplne zboznovala, ale vacsinu casu som aj tak lietala po vonku, hrala sa s kamaratkami, pozyvala ich k sebe a ked sme boli spolu, vedeli sme sa zabavit aj bez pocitacov, iPhonov a inych takychto veci.
    a s tymi detmi co ta v pohode poslu do ****? vidim to uplne rovnako, podla mna je to fakt nenormalne. ved ako pises, ja som sa tiez ako 8-9 rocna bala starsich ziakov a teraz tie male deti su fakt drze.
    a este k tym pocitacom. tak napriklad moj brat ma kvoli zlym znamkam teraz zakazane chodit na pocitac a nevyzera ze by bol velmi nestastny. nema ani ziadny iPhone, iba normalny mobil a skoro kazdy den je vonku na ihrisku so svojimi kamosmi. takze si myslim, ze ked sa chce tak sa da deti od pocitaca a televizie odtrhnut, ale treba to urobit co najskor, necakat kym dieta bude na telke uplne zavisle a ako 10-rocne nebude vediet existovat bez pripojenia na internet.
    to je moj nazor :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...