pátek 13. prosince 2013

Vatikánský chléb

Když se ke mě dostal vatikánský chléb v podobě jednoho dílu těsta i s receptem, tak jsem vůbec nevěděla, co to je. Pátrala jsem na internetu, ale tam jsem se toho taky moc nedočetla, takže...co to ten vatikánský chléb je?

můj jsem zapomněla vyfotit (no jo, skleróza =D )
zdroj

Můžete ho najít taky pod názvem vatikánský chléb štěstí, buchta štěstí nebo vatikánský sladký chléb. Když jsem se snažila vypátrat, kdo s tím začal nebo kde se vůbec vzal, tak jsem neuspěla. Není známo, kde se první vatikánský chleba vzal, takže jak k němu přijdete? Někdo vám dá kousek těsta. O těsto se pak staráte celý týden a pak ho upečete. Také se říká, že aby vám přinesl štěstí, tak ho můžete péct jen jednou za život a navíc kdo ho upeče, tak si může přát jedno přání. Toť vše, co jsem o vatikánském chlebu našla.

Takže, jak už jsem psala, dostala jsem kousek těsta i s receptem na každý den po celý týden a zde je.

PONDĚLÍ: do těsta přidat 250g cukru krupice
ÚTERÝ: přidat 250ml mléka
STŘEDA: přidat 250g polohrubé mouky
ČTVRTEK: ráno, v poledne a večer jen zamíchat
PÁTEK: přidat 250g cukru, 250ml mléka a 250g polohrubé mouky
SOBOTA: těsto rozdělit na 4 díly a z toho si jeden díl nechat a 3 díly rozdat i s receptem
NEDĚLE: přidat 3 vejce, 250ml oleje, 3 nastrouhaná jablka, půlku lžičky skořice, 1 vanilkový cukr, hrst rozinek, 2 hrsti rozemletých lískových oříšků, půlku čokolády na vaření, půlku prášku do pečiva, půl lžičky jedlé sody, 250g polohrubé mouky a vše zamíchat a dát do trouby a něco si přát =) a nezapomenout na to jako já, takže jsem si něco přála až když jsem ho vytáhla z trouby =D.

Po tom týdnu, kdy těsto bublalo a zvětšovalo svůj objem, jsem nevěděla, co mám od toho čekat, ale k mému překvapení po upečení byl výborný!

Ještě bych dodala, že těsto necháváme na kuchyňské lince pouze přikryté utěrkou a těsto má být v umělé misce a musí se míchat vařečkou, protože nesmí přijít do styku s kovem.


3 komentáře:

  1. wau, tak o niecom takomto som este nikdy nepocula, ale znie to dost zaujimavo. tak nech sa ti to prianie splni :)

    OdpovědětVymazat
  2. já už název někdy slyšela, ale nedělala, týden dělat jedno jídlo, tak kdybych měla čas tak určitě bych zkusila :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...