středa 6. srpna 2014

Meruňkový koláč

Na instagramu vás zaujal meruňkový koláč, který jsem dělala a Romča se mě ptala, zda bude recept na blogu. Sice jsem v plánu tento článek neměla, ale co bych neudělala pro své milé čtenářky =), takže recept je tu.

ingredience
200g hladké mouky
2 lžičky mleté skořice
140g másla
85g třtinového cukru
1 vejce
trochu mletých mandlí
vypeckované meruňky

V míse smíchejte mouku se skořicí a pak přidejte máslo. V původním receptu je, že máte přidat studené máslo a udělat něco na způsob drobenky. Já ale tohle patlání nemám ráda, tak jsem máslo rozehřála a smíchala s ostatním. K tomu ještě přidáte jeden žloutek, cukr a lžičku vody a vypracované těsto dejte uležet na hodinu do lednice.

Mezitím si vypeckujte meruňky (500-700g). Když těsto vyndáte z ledničky, tak ho dejte rovnou na pečící papír a na něm z něho vyválejte placku o průměru cca 30cm. Papír i s těstem si pak přendejte na plech. Na tu pak nasypte mandle a meruňky (nedávejte meruňky úplně ke kraji). Meruňky pak ještě posypte obyčejným cukrem a prázdné okraje přehněte na meruňky. Přehnuté okraje těsta pak potřete bílkem a posypte je třtinovým cukrem.


Pečte cca 30 minut při 190°C.


Doufám, že se vám recept líbil a že koláč vyzkoušíte, protože je opravdu výborný. Ta skořice v těstě tomu dá takový zvláštní nádech.
Dobrou chuť! =)


11 komentářů:

  1. Koukala jsem na něj už i na instagramu, takže jsem mooooc vděčná za recept a určitě ho vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  2. vypadá skvěle, taky ho budu muset zkusit :)
    BIODERMA GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi zlatíčko ♥.
    Hned zítra si recept opíšu a určitě ho vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. vyzera naozaj velmi dobre, recept urcite niekedy vyskusam :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ten vypadá fakt dobře :-)
    Také začnu dávat nějaké recepty na blog :-) a co prcek? viděla jsem video na instagramu, ten už vyrostl, je to šikula :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za optání, ale už dále nehodlám na blogu zveřejňovat informace z mého soukromí, hodně lidí toho využívání negativním způsobem, takže doufám, že to mé čtenářky pochopí ;).

      Vymazat
  6. Ahoj nominovala jsem tě do Liebster Award a byla bych moc ráda, kdyby sis našla chvilku a tento TAG vyplnila. Pokud se ti nebude chtít nevadí a omlouvám se za obtěžování :)
    Měj se hezky

    http://world-of-creation.blogspot.cz/2014/08/liebster-award-tag.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, děkuju a určitě na to mrknu a udělám ;).

      Vymazat
  7. Miluju meruňkový koláč, akorát jsem se ho už přejedla, jak jsme letos měli plno meruněk ze zahrady:D:)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, nomilovala jsem tě do Liebster Award TAG a byla bych ráda, kdyby ses ho zúčastnila. Více informací na mém blogu http://blogbylottie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...